“Moj tim čini pet izuzetnih osoba koje zrače pozitivnom energijom, otvoreni su za učenje, istraživanje novih pristupa i usvajanje svježih ideja. Zajedno gradimo kulturu koja potiče pozitivne promjene”, poručuje Marija Radoš, direktorica marketinga Adria regije u tvrtki Stock Spirits, koja se svakodnevno vodi motom: “Uvijek izazovi status quo i traži načine kako unaprijediti stvari – i kako samome sebi postaviti višu ljestvicu.”

Razgovarala: Marija Sedlar

Marija Radoš školovala se u Njemačkoj, gdje je odrasla kao dijete ugostiteljske obitelji te je od malih nogu bila uključena u rad u restoranu i tako stekla radne navike i odgovornost prema poslu. Već tijekom školovanja i studija, prisjeća se, radila je raznorazne poslove, od prodajnih promocija i degustacija proizvoda na prodajnome mjestu, preko provođenja telefonskih anketa za istraživačke agencije, do organizacijske podrške za razne evente i sajmove.

„Među važnijim iskustvima koja su najviše utjecala na moj daljni razvoj izdvojila bih rad u trade marketing odjelu kompanije Wella, tada vodeće njemačke tvrtke za kozmetiku za kosu, te dvije konzultantske tvrtke specijalizirane za marketing i prodaju, u kojima sam dobila uvid u neraskidivu vezu između prodaje i marketinga. Diplomirala sam smjer marketing i odmah po završetku zaposlila se u tvrtki koja mi je bila apsolutni broj 1 na wish listi poslodavaca. U L´Oréalu Njemačka zaposlila sam se na poziji prodajnog predstavnika za profesionalni kanal u sklopu posebnog razvojnog programa za buduće voditelje. Iako sam ciljala na rad u marketingu, znala sam da me put do njega vodi preko prodaje. Put nije bio lak jer mi je dodijeljen iznimno težak ruralni teren sa zahtjevnim kupcima, ali se moja upornost i dosljednost isplatila prodajnim rezultatima te sam prošla jako dobro školu za sve što je slijedilo.“

DOLAZAK U ZAGREB

Nakon tri godine na toj poziciji, Marija se preselila u Zagreb, a prednost multinacionalke je što se mogla jednostavno ‘prebaciti’ unutar kompanije i nastaviti rad u L´Oréalu Adria, gdje je provela još devet godina na raznim pozicijama unutar prodaje, business developmenta te brand managementa za neke od najljepših brendova njege kose i kože.

„Vrijedan marketing know-how tako sam stekla u najvećoj svjetskoj kompaniji za ljepotu koja ulaže velike napore u strateški rast poslovanja kroz tehnološke inovacije i nove formule, uvijek u skladu s tržišnim trendovima koji se detaljno prate za svako tržište kako bi se globalna strategija lokalizirala prema potrebama potrošača.“

Želja za daljnjim razvojem i novim izazovima Mariju vodi izvan comfort zone, u Coca-Cola Hellenic Hrvatsku, na poziciju Shopper Marketing Managera za negazirani asortiman pića Adria regije, gdje je vodila brendove novih kategorija. Dvije godine kasnije odlazi na poziciju At Home Channel Marketing Managera gdje je bila zadužena za kanale odgođene konzumacije velikih formata, uključujući i snažno rastući e-commerce kanal.

„U tako velikom sustavu iznimno je važna cross-funkcijska kolaboracija različitih funkcija, uz timski rad i efikasnu komunikaciju. Tvrtka Coca-Cola Hellenic poznata je po izvrsnosti u egzekuciji te podizanju ljestvice za stepenicu više. Imala sam mogućnost učiti od vrhunskih stručnjaka i inspirirajućih lidera o važnosti change managementa kao ključnom načinu rada u današnjim nepredvidim okolnostima koje se mijenjaju brže nego ikada.“

BOGATI PORTFELJ BRENDOVA

Nakon šest godina u Coca-Coli, Marija spremno prihvaća novi izazov – na ljeto prošle godine pridružuje se Stock Spirits grupi na poziciji marketing direktorice Adria regije za osam tržišta.

„Moji zadaci obuhvaćaju implementaciju i lokalizaciju krovne strategije kompanije za sve kategorije jakih alkoholnih pića s prilagođenim pristupom za svako tržište, jer su navike potrošača jako različite, koliko god su tržišta geografski blizu. Prilikom prelaska u Stock Spirits posebno mi se svidjela jasno izražena ambicija i vizija vodstva tvrtke s ciljem da postanemo jedan od vodećih igrača u industriji s najbržim rastom u Europi i inovacijama u velikom opsegu. Stock Spirits grupa posluje s deset podružnica u Europi, prisutna je s preko 80 brendova na čak 50 tržišta, a velika joj je prednost osam proizvodnih pogona u kojima se pune proizvodi širokog raspona asortimana koji uključuje vodke, likere na bazi vodke, viski, tekile, ginove, rumove, brendije, gorke likere i limoncello. Neki od ključnih brendova tvrtke su: Stock 84, Sierra Tequila, Finsbury Gin, Old Pasquas, Amundsen, Keglevich, Clan Campbell, Limoncè…“, otkriva Marija dodajući da je ovaj popis dodatno obogaćen principalima za koje su službeni distributer, kao što su Suntory Global Spirits s brendovima poput Jim Beam, Maker´s Mark, Knob Creek, Laphroig te izbor vrhunskih japanskih spirita kao što su Roku gin, Haku vodka te japanski whisky Toki, Hibiki, Hakushu, Yamazaki. Tu su i Botran rum koji je nedavno proglašen najboljim rumom svijeta te ekskluzivna Beluga vodka.

“Posebno bih istaknula naš novi brend Pelinova pelinkovac koji je lansiran prošlo ljeto upravo za naše tržište, s obzirom na veličinu i kontinuirani rast bitter kategorije u Hrvatskoj, a današnji moderni potrošači željni su isprobavanja novih okusa te ispijanja alkohola u mixability varijanti kao koktel.“

ISPUNJAVANJE ŽELJA POTROŠAČA

Marija ističe kako su, prateći trendove tržišta, prepoznali veliki rast kategorije sa smanjenim udjelom alkohola, jer potrošači preferiraju moderna, lagana osvježavajuća pića. „Zato je unutar brenda Limoncè, inače broj 1 Limoncello u Europi, osmišljen potpuno novi proizvod u Spritz kategoriji: Limoncè Aperitivo sa 14,8% alkohola kao savršena baza za miksanje Limoncè Spritza po receptu 3-2-1: 3 dijela Prosecca, 2 dijela Limoncè Aperitiva i 1 dio mineralne vode. Proizveden je od 100% sicilijanskih limuna branih isključivo u listopadu kako bi imali najveću zrelost i sočnost, bez umjetnih bojila, aroma i konzervansa. Svejedno uživate li u vlastitom domu ili u baru, Limoncè Spritz postat će nezaobilazni simbol ljetne opuštenosti koji će zasigurno osvojiti srca i nepca potrošača diljem Hrvatske, a i šire, s obzirom na to da je upravo ovo lansiranje najveći ovogodišnji fokus Stock Spirits grupe diljem Europe.“

STOCK SPIRITS U NOVOJ FAZI RAZVOJA

U svim zemljama u kojima posluje, Stock Spirits prolazi kroz veliku transformaciju – ne samo u poslovnim procesima, već i u načinu razmišljanja. Riječ je o sveobuhvatnoj reorganizaciji koja ima jedan jasan cilj: postizanje i održavanje bolje učinkovitosti, brže inovacije i održive profitabilnosti. U fokusu su brojne promjene – od optimizacije ulaganja, unaprjeđenja procesa inovacija, pa sve do ubrzanog uvođenja digitalnih rješenja i alata umjetne inteligencije, a sve to s ciljem da se kompanija brže prilagodi tržišnim izazovima. „Važnost upravljanja promjenama danas je veća nego ikad – a upravo sposobnost prilagodbe daje jasan smjer za daljnji rast”, ističe Marija te dodaje: „Svaka pozitivna promjena i napredak na bolje meni su uvijek dobrodošli.”

Transformacija u poslovanju općenito je rezultirala i proširenjem timova, koji su se pomladili i osvježili, posebno u odjelima prodaje i marketinga. „Moj tim čini pet izuzetnih osoba koje zrače pozitivnom energijom, otvoreni su za učenje, istraživanje novih pristupa i usvajanje svježih ideja. Zajedno gradimo kulturu koja potiče pozitivne promjene”, kaže Marija.

Kroz dosadašnje iskustvo naučila je vrijednu lekciju koju svakodnevno primjenjuje: “Uvijek izazovi status quo i traži načine kako unaprijediti stvari – i kako samome sebi postaviti višu ljestvicu.” U slobodno vrijeme najviše uživa u jednostavnim stvarima – s obitelji, na izletima i putovanjima, u prirodi. „Obavezno nekoliko puta tjedno idem na trening ili trčanje kako bih održala zdravi balans”, dodaje. Inspiraciju i opuštanje pronalazi i kroz podcaste – one koji educiraju, zabavljaju ili potiču na razmišljanje. „A uz opuštanje uvijek dobro dođe i čašica finog pića – naravno, s mjerom.”