Proizvodi za sunčanje: Losioni ostvaruju čak 50% ukupne vrijednosne prodaje

Nakon losiona kao najtraženijeg formata, slijede mlijeka za sunčanje s udjelom od 16%, zatim kreme koje zauzimaju 15,5% dok fluidi čine 7% udjela, ulja 6% te na ostale formate otpada preostalih 5,5%

Analizira: Sandra Seferagić, Customer Support Executive, NielsenIQ

Kategorija proizvoda za sunčanje obuhvaća širok spektar proizvoda koji se mogu opisati kao krema, gel ili tekućina; dolaze u različitim formatima i posebno su formulirani za zaštitu kože od štetnih učinaka sunčevih zraka. Ovi proizvodi se obično nanose ili prskaju izravno na kožu prije izlaganja suncu.

Proizvodi za sunčanje mogu sadržavati napredne formulacije sa SPF faktorom, odbijanje insekata, otpornost na vodu i druge značajke njege kože, poput anti-aging svojstava i hidracije. Posebno se ističu proizvodi za zaštitu od sunca s dodatnim svojstvima tamnjenja, koji su dizajnirani za poboljšanje prirodnog tamnjenja kože, kao i kompaktne kreme koje su prvenstveno namijenjene zaštiti od sunca.

U razdoblju od siječnja do prosinca 2024. godine, istraživačka agencija NielsenIQ bilježi porast prodaje proizvoda za sunčanje, i u vrijednosnom i u količinskom smislu, u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine.

Najtraženiji format u ovoj kategoriji su losioni, koji ostvaruju čak 50% ukupne vrijednosne prodaje. Slijede ih mlijeka za sunčanje s udjelom od 16%, zatim kreme koje zauzimaju 15,5%. Fluidi čine 7% udjela, a ulja 6% dok na ostale formate otpada preostalih 5,5%.

Promatrajući distribucijske kanale, najveći udio u prodaji ostvaruju moderni oblici trgovine kao što su hipermarketi, supermarketi i drogerije, s ukupno 89% vrijednosne prodaje. Tradicionalni formati (trgovine mješovitom robom) sudjeluju s 10%, a kiosci s udjelom od 1%.

U kategoriji proizvoda za sunčanje, tri vodeća proizvođača – Beiersdorf, Kolmar Korea CO. i L’Oréal (abecednim redom) ostvaruju ukupno 55% vrijednosne prodaje u promatranom razdoblju.