Zoran Mitreski novi predsjednik Udruženja trgovine HGK

Zoran Mitreski

Na jučerašnjoj sjednici Udruženja trgovine HGK za novog predsjednika Udruženja izabran je Zoran Mitreski, predsjednik Uprave Konzuma. Na čelu Udruženja zamijenio je Ivicu Katavića kojemu je za rad, zalaganje i doprinos razvoju sektora trgovine Hrvatska gospodarska komora dodijeljena zahvalnica. Za zamjenike predsjednika izabrani su Daliborka Kranjčić, predsjednica Uprave tvrtke KTC i Krešimir Bubalo, predsjednik Uprave tvrtke Pevex.

“Hvala kolegama koji su mi ukazali povjerenje: biti na čelu ovog Udruženja predstavlja veliku odgovornost jer znamo koliko je trgovina važna u ukupnom gospodarstvu Hrvatske, bilo po udjelu u BDP-u, bilo po zaposlenosti, ali i svom utjecaju na druge djelatnosti i društvo u cjelini. U vrijeme globalnih previranja i inflatornih pritisaka, ova odgovornost još je veća i zajedničkim snagama radit ćemo na jačanju povjerenja i osvještavanju izazova s kojima se kao djelatnost nosimo”,  poručio je povodom izbora Mitreski.

“Trgovina je važan čimbenik hrvatskog gospodarstva te je važan kontinuirani dijalog i suradnja svih dionika u trgovini, osobito u kontekstu dinamičnih promjena na tržištu i izazova koje donosi gospodarsko okruženje.  Ona je radnointenzivna djelatnost koja nosi više od 15 posto zaposlenih, kod koje su izazovi s radnom snagom posebno izraženi pred sezonu. Tu smo kako bismo otvorili dijalog i pomogli članicama ostvariti puni potencijal njihovog poslovnog djelovanja”,  rekla je direktorica Sektora za trgovinu HGK Maja Bogović.

Sektor je najavio novo izdanje webinara na temu Fiskalizacija 2.0, kojom Hrvatska ulazi u novu fazu digitalizacije poslovanja, uz obveznu razmjenu i fiskalizaciju eRačuna. Najavljena je i godišnja konferencija o trgovini u studenom.

Članicama Udruženja predstavljene su nove usluge HGK: aplikacija Tendernet za praćenje i analizu postupaka javne i jednostavne nabave, kao i usluga analize kretanja cijena kontejnerskog i cestovnog transporta. Kontinuiranim praćenjem podataka iz izvještaja članice mogu bolje upravljati troškovima, smanjiti poslovne rizike, donositi kvalitetnije odluke i učinkovitije planirati buduće projekte.

U Hrvatskoj je u travnju potrošnja u maloprodaji porasla već 25. mjesec zaredom na godišnjoj razini, za 4,9 posto, što je brže nego mjesec dana prije. U prva četiri mjeseca ove godine promet od trgovine na malo porastao je četiri posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, podaci su DZS-a.