Jurica Belle: ABC sir, Baranjski kulen i graševina – tri ikone koje su postale trend

Kad pričamo o ABC siru, Baranjskom kulenu i Vinima Belje, pričamo o tri brenda koja već godinama ruše stereotipe: da domaće ne može biti globalno, da tradicija ne ide s inovacijom i da premium ne mora biti kompliciran. Danas su oni sve – i priča, i emocija, i okus koji se pamti.

Razgovarala: Marija Sedlar

Obrazovanje Jurice Bellea započelo je na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu gdje je diplomirao na smjeru turizam. Već tijekom studija radio je u prodaji i odnosima s kupcima, što mu je omogućilo da znanje iz teorije odmah testira u praksi.

„U tim ranim poslovnim iskustvima naučio sam koliko vrijedi sposobnost razumijevanja tržišta i donošenja brzih, ali promišljenih odluka. U želji da dodatno razvijem strateško razmišljanje i liderske vještine, 2017. upisao sam Executive MBA na Cotrugli Business School, koji sam završio 2018. godine. Taj program bio je prijelomna točka – otvorio mi je širu perspektivu o poslovanju, globalnim trendovima i važnosti održivog rasta u dinamičnim industrijama. Prvi ozbiljan korak u karijeri ostvario sam u Coca-Coli HBC, gdje sam u HoReCa kanalu stekao duboko razumijevanje FMCG industrije i izgradio temelje prodajnih vještina.

Potom sam se pridružio AWT Internationalu, gdje sam tijekom šest godina napredovao do pozicije direktora prodaje. Ključan dio tog razdoblja bilo je upravljanje portfeljem globalno poznatih brendova kao što su Colgate-Palmolive, Milka, Lays, Mars, Zewa i mnogi drugi. Upravo kroz rad s ovim brendovima naučio sam kako izgraditi snažan tržišni nastup, kako razmišljaju velike korporacije i što znači brendirati s dosljednošću i učinkovitošću. To iskustvo dalo mi je dragocjen uvid u ponašanje potrošača i važnost besprijekorne egzekucije na svakom prodajnom mjestu.

Nakon toga preuzimam poziciju CEO-a za Hrvatsku i Srbiju u Unichem agro, gdje sam proširio tržišni udio za 40%, ojačao partnerske odnose i proveo reorganizaciju poslovanja, fokusirajući se na agilnost i održivost. U Belje sam došao 2023. na poziciju direktora prodaje i marketinga. Uz snažan tim, razvijali smo prodajnu strategiju, pozicioniranje brendova i operativnu efikasnost, što je rezultiralo značajnim rastom. Danas, kao direktor prodaje i marketinga u Podravka Agri, vodim prodajne i marketinške aktivnosti unutar grupacije Belje, Vupik i PIK Vinkovci. Naša vizija je jasna – kroz sinergiju tradicije i inovacija stvaramo snažne, relevantne i tržišno održive domaće brendove koji konkuriraju i na regionalnoj i na europskoj razini“, ističe Belle.

45 GODINA TRADICIJE PROIZVODNJE ABC SIRA

ABC svježi krem sir jedan je od najznačajnijih proizvoda Belja i jedan od najpoznatijih domaćih mliječnih proizvoda omiljen među svim generacijama potrošača. Izvorna receptura koja se bazira na domaćem mlijeku s farmi Belja, Vupika i farmi kooperanata predstavljena je tržištu 1980. i zadržana sve do danas. Naziv ABC sir je nastao zbog jednostavnosti i samo tri sastojka: mlijeka, vrhnja i malo morske soli.

„Tvornica mliječnih proizvoda Belje jedina je hrvatska mljekara koja u svom sustavu ima i proizvodnju mlijeka na vlastitim farmama pa potpuna sljedivost proizvodnje Od polja do stola omogućava visoku i kontinuiranu kvalitetu proizvoda dugih četrdeset pet godina. ABC svježi krem sir je jednostavan, ali visokokvalitetan domaći proizvod, koji ne sadrži nikakve konzervanse i aditive.

Od 2006. krenuli smo s intenzivnim razvojem cjelokupne linije. Uz ABC svježi krem sir Classic, pripremljen prema osnovnoj recepturi, ABC paleta je obogaćena i okusima Šunka, Kulen, Vlasac, Tuna, Čili, a dva naša najnovija okusa su Mediteran i Tartufi. U proizvodnji ABC sireva s okusima koristimo sastojke najbolje kvalitete koji uključuju komadiće tune, narezani kulen, sjeckanu šunku, usitnjeni vlasac, čili pastu s komadićima paprike odnosno masline i sušene rajčice te mješavinu crnih i bijelih istarskih tartufa kako bismo potrošačima pružili autentičan okus.

ABC svježi krem sir je tržišni lider u segmentu mliječnih i sirnih namaza u Hrvatskoj, a prepoznat je i omiljen na svim tržištima regije. Svojom kvalitetom i okusom inspiracija je za sendviče svih vrsta, a sve više je i sastojak kulinarskih delicija. Od samih početaka proizvodnje cilj nam je bio napraviti poseban i jedinstven proizvod od domaćeg mlijeka, kremasti sir koji će svojim okusom i mazivošću oduševiti potrošače diljem svijeta. Možemo reći da smo to ostvarili jer se 56% ukupne godišnje proizvodnje ABC svježeg krem sira izvozi u dvadeset šest zemalja svijeta“, otkriva Belle.

BARANJSKI KULEN

Baranjski kulen pripada među odabrane domaće proizvode sa zaštićenom oznakom zemljopisnog podrijetla. Kako pokazuju primjeri iz brojnih europskih zemalja, vrhunski prehrambeni proizvodi mogu biti najbolji promotori regije iz koje dolaze. Tako i Baranjski kulen kroz svoj autentični okus predstavlja Baranju i njenu tradiciju. Svaki kulen koji želi nositi naziv Baranjski mora biti proizveden prema specifikaciji proizvoda koju je napravila udruga proizvođača Baranjskog kulena, koja je i nositelj Zaštićene oznake zemljopisnog podrijetla (ZOZP).

Prema toj specifikaciji, Baranjski kulen može biti proizveden isključivo u Baranji i to od odabranih komada svinjskog mesa, začinjen mljevenom paprikom, bijelim lukom i paprom te napunjen u svinjsko slijepo crijevo katicu. U Belju se cijeli proces proizvodnje Baranjskog kulena odvija na tradicionalni način što znači da se svaki komad ručno puni nakon čega se dimi u pušnicama na tradicionalni način uz korištenje drveta bukve. Zrenje Baranjskog kulena traje nekoliko mjeseci, čime on postiže svoj prepoznatljivi i vrlo cijenjen izgled i okus te iznimnu kvalitetu koja je nagrađena brojnim medaljama na ocjenjivanjima kulena.

O proizvodnji Baranjskog kulena Jurica Belle kaže: „Belje je najveći proizvođač Baranjskog kulena s cjelogodišnjom kontinuiranom proizvodnjom, pa je Baranjski kulen Belje dostupan u gotovo svim bolje opskrbljenim trgovinama diljem Hrvatske, kao i u izvozu. Kroz našu kampanju ‘Vrhunac kulenarskog umijeća’, suvremeni vizualni identitet i opušteniji ton komunikacije približili smo Baranjski kulen mlađim generacijama pa je ova vrhunska tradicionalna delicija postala inspiracija za za kreiranje raznolikih jela, uključujući različite plate i kreativne ‘finger food’ kreacije. Poseban doprinos svjetskoj promociji Baranjskog kulena donio je UN FAO objavom priče o ovoj zaštićenoj baranjskoj deliciji.“

VINA BELJE

„S više od 500 hektara vinograda mi smo jedan od vodećih domaćih proizvođača vina visoke kvalitete. Tu kvalitetu nam osiguravaju vlastiti vinogradi, suvremena tehnologija u proizvodnji i tim kolegica i kolega u vinogradu i vinariji koji su potpuno posvećeni grožđu i vinu. Samo prošle godine smo osvojili 40 zlatnih medalja za kvalitetu, a kontinuitet osvajanja nagrada potvrđuje našu kvalitetu u svakoj boci od ukupno 3,5 milijuna litara vina koliko godišnje plasiramo na tržište. Na ovogodišnjem ‘Mundus Vini – Spring tasting’ Vina Belje su ostvarila najveći uspjeh s jednog ocjenjivanja u povijesti vinarije sa osvojenih šest zlatnih i pet srebrnih medalja. U proizvodnji i prodaji smo fokusirani na graševinu jer je zastupljenost ove sorte u našim vinogradima i asortimanu veća od 80%. Select graševina Vina Belje dugi niz godina predstavlja ‘best buy’ graševinu, a premium graševina drži primat u svojoj kategoriji na tržištu. Posebno dizajnirana linija Goldberg vina pripada u sam vrh hrvatskog vinarstva“ zaključuje Belle.