
Zamislite scenarij u kojem dosežete gotovo svakog online kupca u Hrvatskoj točno onda kada razmišlja o kupnji. Prilično dobro, zar ne?
Piše: Tilen Terbuc, B2B Marketing Manager, Jeftinije.hr
Oglašavanje je već odavno temelj poslovne strategije i ima ključnu ulogu u poticanju rasta i prepoznatljivosti. Učinkovito oglašavanje često čini razliku između uspješne tvrtke i one koja teško opstaje na tržištu. Tvrtkama pomaže dosegnuti ciljanu publiku, izgraditi prepoznatljivost brenda i, na kraju, povećati prodaju i prihode.
Kada govorimo o isključivo online prodaji, oglašivači se često suočavaju s izazovima u razumijevanju faktora koji potrošače potiču na kupnju. Odlično bi bilo da postoji nekakav dinamičan i inovativan pristup koji koristi jedinstvene prednosti online prodajnog okruženja kako bi povezao brendove s potrošačima. Nešto što omogućuje brendovima da se obrate kupcima u trenutku kupovine, kada je vjerojatnost donošenja odluke o kupovini najveća.

Praksa Retail Media oglašavanja još nije u potpunosti razvijena na našem tržištu, ali neki akteri se već trude da je što prije pokrenu. Jeftinije! je tek u početnoj fazi, ali smo ipak uspjeli generirati velik interes oko ovog digitalnog rješenja. Testne kampanje, kao i prve aktivne, pokazuju dobre rezultate. Kao primjeri se navode povećanje tržišnog udjela brenda i porast potražnje za proizvodima.
GLOBALNI TREND
Maloprodajni mediji bilježe eksplozivan globalni rast. Procjenjuje se da će u SAD-u ove godine dosegnuti vrijednost od 60 milijardi dolara dok bi se europska tržišta sa 6 milijardi eura u 2020. mogla povećati na više od 30 milijardi eura do 2028. godine. (Izvor: Nielsen) Popularnost korištenja oglasnih kanala izvan vlastite web stranice također brzo raste, pri čemu se očekuje da će zakup programatičkog display i video oglašavanja porasti za 42% do kraja 2025. (Izvor: Experian)
ZAŠTO SU VAŽNI MALOPRODAJNI MEDIJI
Maloprodajni mediji (eng. Retail Media) odnose se na platforme koje su na ovaj ili onaj način namijenjene aktivnoj prodaji ili poticanju iste. Brendovi ih mogu koristiti za dosezanje kupaca upravo u trenutku donošenja odluke o kupnji. (Izvor: eMarketer)
Ovi kanali su zanimljivi jer nude: Precizno ciljanje aktivnih kupaca Praćenje učinkovitosti od početka do kraja i bolji povrat na oglasnu investiciju (ROAS) Obuhvaćaju cijeli prodajni lijevak – od podizanja svijesti putem bannera do konverzija kroz sponzorirane objave proizvoda U usporedbi s tradicionalnim oglašavanjem, poput Facebooka ili Googlea, RMA (Retail Media Advertising) često je učinkovitiji jer doseže potrošače upravo u trenutku kada razmišljaju o kupnji. To je kao razlika između toga da nekome govorite o odličnom restoranu baš kad je gladan i traži preporuku – nasuprot situaciji kad o restoranima pričate osobi koja uopće ne razmišlja o hrani.
RAZLIKA U ODNOSU NA KLASIČNO OGLAŠAVANJE
Display oglašavanje spada isključivo u fazu podizanja svijesti. Najveća razlika je u tome što se ovim pristupom utječe direktno na stranicu konverzije. Brendovi nisu samo pasivno prisutni i ne nude proizvode na klasičan način – oni ih aktivno promoviraju i potiču konverzije. Rezultati su mjerljivi i dokazuju da brendovi zaista ostvaruju veći broj kupnji. Ovo je oblik pametnog oglašavanja.

Kada se govori o klasičnom oglašavanju, proces obično uključuje nekoliko odvojenih faza. Prvo, potrebno je razviti strategiju za povećanje svijesti o proizvodu. Zatim slijedi dodatna strategija za dovođenje prometa s ciljem prodaje tog proizvoda. Na kraju, kreira se još jedan plan kako najbolje iskoristiti povećani promet i pretvoriti interes u konkretne kupnje. Kompleksan i vremenski zahtjevan proces.
Retail media objedinjuje sve te faze – u svakom trenutku. Riječ je o cjelovitom ‘full funnel’ pristupu koji se inteligentno prilagođava ciljanoj publici. Na taj način brendovi kontinuirano izvlače maksimum iz svojih oglasa.