Kava i mješavine kave: Najveći udio u kategoriji nosi mljevena kava

Nakon vodeće mljevene kave, slijedi instant kava s 19,8% udjela, cappuccina s 10,9% udjela te cappuccino mješavine sa 6,9% vrijednosnog udjela u kategoriji dok je najmanji segment kava u zrnu s 3,9% udjela

Analizira: Lucija Bundalo, Customer Support Executive, NielsenIQ

Kategorija kave uključuje mljevenu kavu, kavu u zrnu, instant kavu te cappuccina i cappuccino mješavine. U 2024. godini kategorija kave zabilježila je rast vrijednosne prodaje od 9,1% i pad količinske prodaje od 2,2% u odnosu na prethodnu godinu. Segmenti kave u zrnu i cappuccina pritom bilježe nadprosječan vrijednosni porast prodaje i rast količinske prodaje.

Promatrajući vrijednosno, najveći udio u kategoriji kave nosi mljevena kava s 58,5% udjela. Slijedi instant kava s 19,8% udjela, cappuccina s 10,9% udjela te cappuccino mješavine sa 6,9% vrijednosnog udjela u kategoriji. Najmanji je segment kava u zrnu s 3,9% udjela.

Promatrajući aspekt mjesta prodaje, čak 71,9% ukupne vrijednosne prodaje kategorije ostvarilo se u modernim formatima (hipermarketima, supermarketima i drogerijama). Kroz tradicionalne formate (trgovine mješovitom robom) ostvarilo se 27,2% prodaje, a kroz ‘convenience’ kanale (kiosci i benzinske postaje) 0,9% vrijednosne prodaje kategorije.

U 2024. godini vodeća tri proizvođača u skupini crne kave koju čine segmenti mljevena kava, kava u zrnu i instant kava zastupala su 60,7% vrijednosne prodaje skupine crne kave, a oni su abecednim redom: Droga Kolinska, Franck i Nestle. U istom periodu, u skupini cappuccina i cappuccino mješavina, prva tri proizvođača zastupala su 74,6% vrijednosne prodaje skupine, a ti su proizvođači abecednim redom Anamarija, Franck i Nestle.