
Organizacije koje aktivno razvijaju digitalne kompetencije, prate stvarno korisničko iskustvo i kontinuirano inoviraju već danas ostvaruju vidljive prednosti i ostaju konkurentne na sve zahtjevnijem tržištu
Brzina inovacija danas je veća nego ikada, a ulaganja na tržištu dosežu iznimne razine. Prema istraživanju Deloittea provedenog tijekom 2025., više od 70% ulaganja u digitalne transformacije danas je usmjereno na umjetnu inteligenciju i automatizaciju, a više od četvrtine (26%) globalnih kompanija već aktivno razvija ili istražuje autonomne AI agente koji preuzimaju ponavljajuće zadatke i rade 24/7, oslobađajući zaposlenike za strateške i kreativne poslove. Istraživanje također pokazuje da gotovo 75% potrošača preferira brendove koji nude personalizirano iskustvo – upravo ono što omogućuju AI agenti.
„U posljednje dvije godine udvostručen je porast zrelosti organizacija i njihovu stvarnu spremnost na inoviranje. Tvrtke su danas spremne poduzimati konkretne korake, a ne samo promatrati“, istaknuo je Milan Listeš, generalni direktor BE-terne Hrvatska na nedavno održanoj 14. godišnjoj konferenciji ove tvrtke koja okuplja vodeće ICT stručnjake.
Istraživanje konzultantske kuće Deloitte pokazuje da prosječna organizacija danas usmjerava oko 14% svojih ukupnih prihoda u digitalne inicijative, što je gotovo dvostruko više nego godinu ranije.
„Digitalna rješenja, poput online check-ina, moramo pratiti u stvarnom vremenu, promatrati kako izgleda put korisnika, razumjeti gdje zastanu, što ne koriste i zašto ponekad odustanu“, izjavio je Roberto Gobo, direktor digitalizacije iz Valamar Riviere te nastavio: „Danas imamo više od 400.000 gostiju koji koriste online check-in što pokazuje da kada stavimo korisnika u središte i kontinuirano učimo iz njegovog iskustva, digitalna rješenja postaju stvarna vrijednost, a ne samo tehnologija.“
Svoja iskustva podijelio je i Dalibor Kovačević, izvršni direktor za informacijske tehnologije, Raiffeisenbank Hrvatska. „Kada smo lansirali novo internetsko bankarstvo za poslovne korisnike, usvajanje je u početku bilo nešto niže od očekivanog iako smo vjerovali u kvalitetu rješenja. Ubrzo smo shvatili da je rješenje bilo oblikovano iz naše perspektive te da proces nije bio dovoljno odgovarao njihovim navikama. Prilagodili smo ga i dodatno educirali korisnike, čime smo značajno poboljšali njihovo iskustvo i povećali korištenje platforme.“
Svoja su iskustva podijelili i domaći brendovi. „Digitalna rješenja imaju smisla onda kada omogućuju da radimo pametnije, a ne samo više“, istaknula je Kristina Volf, kretivna direktorica Brigade. Da tehnologija sama po sebi nije dovoljna, poručio je Tomislav Andolac, suosnivač Old Pilot’sa: „Možemo kupiti najskuplji softver na tržištu, ali ako nemamo motiviranu osobu koja će ga pokrenuti i koristiti – to je promašena investicija.“
Iako su pristupi i izazovi tvrtki bili različiti, poruka je bila zajednička: organizacije koje aktivno razvijaju digitalne kompetencije, prate stvarno korisničko iskustvo i kontinuirano inoviraju već danas ostvaruju vidljive prednosti i ostaju konkurentne na sve zahtjevnijem tržištu.






















