Ivana Žorž – poduzetnica koja je iz znatiželje, znanja i životnog iskustva stvorila veliku hrvatsku bezglutensku priču

“Naš moto ‘Bez glutena, bez problema’ ujedno je i filozofija koja vodi svaki naš proizvod. Misija nam je omogućiti da prehrana bez glutena zaista bude i bez problema, razvojem clean label proizvoda, pružajući kupcima informacije o prehrambenim vrijednostima s ciljem podizanja svijesti o kvaliteti hrane koju konzumiramo”, ističe Ivana Žorž.

Razgovarala: Marija Sedlar

U svijetu u kojem se prehrambeni trendovi mijenjaju brže nego što stignemo pročitati deklaracije, jedna se žena odlučila na ono najhrabrije – vratiti se osnovama, kvalitetnim sastojcima i znanosti o hrani. I to učiniti s osmijehom, zanosom i veselom upornošću, jer biti hrvatski inovativni poduzetnik te stalno raditi na rastu i razvoju više je nego hrabro. Priča Ivane Žorž počinje davno, u učionicama Agronomskog fakulteta, gdje je prije 30-ak godina upisala smjer koji je spojio sve što ju je oduvijek fasciniralo: prirodu, hranu i uzgoj.

Agronomija joj je dala stabilnu podlogu, ali i prvu lekciju o timskom radu, planiranju i organizaciji – temeljima koji su se kasnije pokazali presudnima u vođenju vlastitog brenda: „Tijekom studija sudjelovala sam u projektima koji su zahtijevali timski rad, planiranje i organizaciju, što mi je dalo prvi uvid u proces rada u dinamičnom okruženju. Agronomska podloga kasnije se pokazala ključnom jer mi omogućava duboko razumijevanje sirovina i njihovih svojstava, što danas primjenjujem u razvoju proizvoda i istraživačkim projektima.“

PRIKUPLJANJE VRIJEDNOG ISKUSTVA

Nakon diplome, sudbina ju je spojila s neočekivanim odmakom od struke: zaposlenjem u prvom hrvatskom internet provideru. “To mi je bilo prvo pravo iskušenje. Naučila sam govoriti jasno, prezentirati ideje, prodati koncept i, najvažnije, vjerovati u njih. Sve ono što će kasnije biti okosnica mog poduzetničkog puta“, ističe Ivana.

Sljedeći korak bio je povratak agronomiji i prelazak u Ministarstvo poljoprivrede, u SAPARD/IPARD agenciju, gdje je naučila kako funkcioniraju europski fondovi, projektni ciklusi i komunikacija s Europskom komisijom. To iskustvo otvorilo joj je vrata u državnoj agenciji BICRO, jednog od središta hrvatskog inovacijskog ekosustava. Ondje je, napredujući sve do direktorice sektora za strategiju, oblikovala vizije, razvijala inovacijske politike i radila s ljudima koje motivira napredak i istraživanje novih ideja. A onda je došlo vrijeme da otvori poglavlje koje je čekala cijeli život – vlastitu tvrtku koja se bazira na vječitim istraživanjima i inovacijama u hrani.

ROĐENJE BRENDA MOJE MALO ZLATO

Moje malo zlato nije samo obiteljska priča, nego i svojevrsni odgovor na pitanje koje si mnogi danas postavljaju: Kako jesti kvalitetno i jednostavno, bez kompromisa? I dok je agronomija Ivani dala teoretsku podlogu, ključni poticaj bio je život uz partnera poduzetnika, majstora pekarskih inovacija. Njegovo iskustvo u razvoju pekarskih i slastičarskih proizvoda, u kombinaciji s njezinim znanjem o sirovinama i istraživačkom pristupu, stvorilo je savršeni temelj za bezglutensku misiju. Zajedno su krenuli u razvoj svježih bezglutenskih proizvoda koji nisu samo “alternativa”, nego bolji izbor – nutritivno bogati, ukusni i napravljeni od najkvalitetnijih sirovina.

Ivana se prisjeća kako je nakon četiri godine testiranja i usavršavanja nastao njihov prvi proizvod – kruh Sjeme, danas najprodavaniji u njihovoj ponudi. S više od 40% sjemenki suncokreta, buče i lana, Sjeme je postao simbol njihove filozofije “Bez glutena, bez problema”.

“Potaknuti rezultatima istraživanja o proizvodima bez glutena, odlučili smo nabaviti najkvalitetnije sirovine i s našim znanjima pokrenuti proizvodnju u Hrvatskoj. Zajedničkim istraživačko-razvojnim radom s pekarskim majstorima, napravili smo fini svježi bezglutenski kruh za svakodnevna pečenja. Naš moto ‘Bez glutena, bez problema’ ujedno je i filozofija koja vodi svaki naš proizvod. Misija nam je omogućiti da prehrana bez glutena zaista bude i bez problema, razvojem clean label proizvoda, pružajući kupcima informacije o prehrambenim vrijednostima s ciljem podizanja svijesti o kvaliteti hrane koju konzumiramo. Vizija nam je razviti lepezu okusa koji upotpunjuju dnevnu prehranu nutritivno bogatim bezglutenskim proizvodima.“

ZDRAVA PREHRANA BEZ KOMPLICIRANJA

Kruh i slastice Moje malo zlato izrađeni su od kukuruznog, tapioka i rižinog brašna te nutritivno snažnih sastojaka poput amaranta, psilijuma, leguminoza i raznih uljarica. Takvi sastojci čine hranu bogatu okusom i energijom i nutritivno bogatiju od klasičnog kruha. Njihovi se proizvodi danas nalaze u Sparu, Plodinama, Konzumu, specijaliziranim trgovinama, restoranima, hotelima i, naravno, na web shopu brenda: mojemalozlato.com. Suradnja s Retail i HoReCa sektorom potvrda je da tržište prepoznaje kvalitetu, a time daje vjetar u leđa za daljnje širenje asortimana i inovacija.

“Kratkoročni izazovi poslovanja uključuju prilagodbu stalno promjenjivim trendovima i zahtjevima potrošača, a dugoročni se odnose se na održavanje stabilnosti, stalno unaprjeđivanje kvalitete i stvaranje proizvoda koji će odgovarati generacijama koje dolaze. Planovi za budućnost uključuju širenje asortimana, jačanje istraživačko- razvojnih procesa, razvoj inovacija i dodatno pozicioniranje brenda na domaćem tržištu”, otkriva Ivana.

PODUZETNIŠTVO: NAJZAHTJEVNIJE I NAJLJEPŠE POGLAVLJE

“Svaki dan izgleda drugačije”, priznaje. “Poduzetništvo ne trpi rutinu.” Upravljanje timom, komunikacija s kupcima, razvoj novih proizvoda, rješavanje izazova i strateško planiranje isprepliću se u dinamičan ritam u kojem se Ivana najbolje snalazi. “Moj zadatak je objediniti poslovne potrebe zaposlenika i strateški planirati daljnji razvoj tvrtke. Imamo odlično uigran tim – od proizvodnje do prodaje – i vrlo mi je važno da svi djeluju samostalno, donose odgovorne odluke i aktivno sudjeluju u zajedničkom promišljanju. Takav pristup omogućava nam da brzo reagiramo na promjene tržišta i da inovacije nastaju unutar tima“.

Ivanu najviše veseli razvoj novih proizvoda – istraživanje, testiranje, kreativnost… Osim kruha, stvorili su i liniju slatkih proizvoda: brownie, mini kuglofe, kolačiće od jabuke i banane. Sve u praktičnim, jednokomadnim pakiranjima, za sve koji žele užitak bez grižnje savjesti.

AGRONOMKA U DUŠI, KREATIVKA U POLJU I LABORATORIJU

Kad ne razvija recepte, Ivana razvija – voćke. Na Silbi gradi svoju ‘šumu voćaka’, prema principima sintropijske poljoprivrede, mjesto eksperimenta u kojem prati kako se različite kulture ponašaju u lokalnim uvjetima. Priroda, tišina i more njezina su oaza, ali i izvor novih ideja.

“I zato je Moje malo zlato više od proizvoda. To je filozofija. Pokret. Mala revolucija u svijetu bezglutenskih okusa, posebice zato što je riječ o svježim proizvodima koje celijakičari teško pronalaze na policama dućana”, ističe Ivana, poduzetnica koja je prošla put od agronomije, preko tehnologije i državne administracije, pa sve do inovacijskog ekosustava i stvorila brend koji mijenja svakodnevni kruh, doslovno i metaforički. A ako je pitate što joj je ovaj posao donio? Odgovor je jednostavan: “Najviše rasta, najviše izazova – i najviše sreće”.