
Dvije sigurne pozicije market lidera – u kategorijama Njega usana i Vazelinska njega, izvrstan su temelj za nastavak rasta i razvoja Melem kozmetike i u drugim kategorijama. Suradnja s Ki-Ki karamelama osigurala je rekordne rezultate u kategoriji dječje njege dok noviteti u segmentu Intima njege imaju vrlo dobru poziciju i ambiciozne planove.
Melem je više od kozmetike, on je emocija, ugoda, sigurnost, povjerenje. Tako Melemove proizvode opisuju vjerni potrošači, a svaki od njih u svojoj torbici ili džepu ima barem jedan Melemov proizvod – najčešće je to balzam za usne ili univerzalna krema. Koja je bila strategija rasta na hrvatskom tržištu te kako je Melem uspio postići stabilnost i zauzeti liderske pozicije unutar dvije kategorije, dok je u nekolicini već pri samome vrhu, razgovarali smo s Bojanom Tolićem, članom Uprave za prodaju i marketing u Magdis grupi.
Melem je zadnjih pet godina doživio potpunu transformaciju. Diversificiran portfelj je uspio osvježiti brend u svijesti potrošača, ali i pomladiti se. Kakva vam je strategija za budućnost?
Da, Melem je perjanica našeg portfelja i brend na kojem se puno i detaljno radilo proteklih godina. Strategija je građena na temelju Melemove bazne formulacije iz 1977. godine, a sve ekstenzije su pažljivo pozicionirane i usmjerene prema raznim ciljanim javnostima. Time je Melem uspio vratiti pozornost svoga dugogodišnjeg potrošača, ali i pridobiti novoga.

Prvi korak je napravljen s Lips&Cheeks njegujućim balzamima u boji koji su Melem doveli do vodeće pozicije unutar kategorije Njega usana. U kategoriji Njega tijela vodeću poziciju u Vazelinskim kremama postigli smo atraktivnim pakiranjima najpoznatijeg Melemovog proizvoda – univerzalne kreme. Mali, 10 mL ‘pastelni’ Melem nalazi se gotovo u svakoj torbici, automobilu ili na uredskom stolu. Od tuda je krenula nadogradnja brenda prirodnim, logičnim ekstenzijama, poput dermatološkog segmenta s Cold, Cica i Vitamin kremama.
A revolucija se dogodila u suradnji s Kraševim Ki-Ki karamelama. Učvrstili smo liderske pozicije u prije spomenutim dvjema kategorijama, ali smo došli i blizu vrha još nekih. Planovi za budućnost su jasni – gradimo brend s osobitom pažnjom, promišljeno, ali u skladu s europskim i svjetskim trendovima u kozmetici. Širimo i tržište jer potražnja za Melemom značajno raste, kako u regiji tako i na europskom tržištu.
Spomenuli ste da vam je suradnja s Kraševim Ki-Ki karamelama dala poseban uzlet. Tržište je bilo apsolutno iznenađeno: kako je došlo do suradnje i kakvi su bili rezultati?
Suradnja Melem x Ki-Ki nam je obilježila ovu godinu. Ponosni smo što smo inicirali suradnju dva legendarna brenda hrvatske prehrambene i kozmetičke industrije te jer je ovo bila jedna od prvih cross-category suradnji. Atributi Melema i Ki-Kija preklopili su se gotovo do zadnjeg detalja te smo dobili kolekciju koja je oduševila sve generacije, ljubitelje Ki-Ki bombona, ali i Melem kozmetike.
To je izuzetno široka ciljana javnost – jer Ki-Ki vole i djeca i odrasli, dok je Melemov kupac ipak primarno žena. Strateški usavršen, Melem x Ki-Ki je ponudio poznate proizvode, ali smo u kolekciju uveli i novitete.
Aposlutni hit je bilo lagano tonirano ulje za usne s voćnom aromom, proizvod koji je obavezan dio asortimana svih vodećih luxe make- up brendova. Kampanja je krenula u obliku prvoaprilske šale i zapalila društvene mreže. Oduševljenje ciljane javnosti je bilo takvo da se unutar 48 sati samo jedna objava, s kojom smo najavili kampanju, organski pregledala više od dva milijuna puta. Upiti za kupnju su dolazili doslovno iz cijeloga svijeta, od Kanade do Australije.
No najvažnije je naglasiti da je kolekcija odlično ocijenjena te da su potrošači njome jako zadovoljni. Riječ je ipak o visokokvalitetnim Melem formulacijama, dermatološki testiranima.
Upravo ste potpisali ugovor o suradnji s Atlantic Brands u Srbiji. Kako je došlo do suradnje? Može li Srbija očekivati snažniju prisutnost i veću ponudu Melem kozmetike?
Dugi niz godina surađujemo s Atlantic tradeom kao distributerom u Hrvatskoj, Atacom u Bosni i Hercegovini te Crnoj Gori pa se suradnja sa Srbijom, tj. Atlantic Brandsom nametnula sama od sebe. Riječ je o izuzetno uspješnom timu koji prati i poznaje naše brendove, a posebice Melem. To je izuzetno važno u izgradnji prisutnosti, kao i osmišljavanju ciljanih ponuda za ključne kupce.
Fleksibilnost, motivacija i znanje Atlantic Brands tima je ono što nama izuzetno odgovara i što nam daje jamstvo da će naši brendovi biti dominantni na tržištu. Melem je prepoznat u Srbiji, tražen je, svakodnevno dobivamo desetke upita gdje se koji proizvod može kupiti, zašto u Srbiji ne postoji izdašnija ponuda – zadovoljno možemo reći da radimo na tome i da imamo velika očekivanja od 2026. godine. Pripremamo velike projekte i veselit ćemo se ako Melem u Srbiji postigne i upola dobre rezultate kao što je to napravio u Hrvatskoj.
S obzirom na porast potražnje i širenje tržišta, tj. jačanje izvoznih aktivnosti, prate li prodajnomarketinške strategije ulaganja u proizvodnju? Kakvi su kapaciteti i imate li izazova na tom polju?
Apsolutno, ulaganje u unaprjeđivanje proizvodnih procesa nam je prioritet. Ovog smo proljeća implementirali novu liniju za tekuća punjenja gdje smo znatno brži u proizvodnji gelova, šampona i dezodoransa. Kontinuirano ulažemo i u ostatak proizvodnih kapaciteta kako bismo mogli odgovoriti na upite kupaca brendiranog asortimana, ali i PL-a. Koristim priliku naglasiti da Magdis i Neva već desetljećima osiguravaju uslužnu proizvodnju kupcima koji dolaze iz cijeloga svijeta. Osim u kozmetici, verzirani smo za uslužnu proizvodnju dodataka prehrani.
A kakva je situacija s dobavom sirovina i ambalaže? U razgovoru s ostalim proizvođačima FMCG sektora, većina se žali na sve duže rokove isporuke i inflatorne rizike.
Nakon pandemije Covida, kad sam se i ja priključio timu, donesena je odluka da se sva ključna ambalaža nabavlja isključivo unutar Europske unije. Vrlo mali postotak naše ambalaže dolazi s trećih tržišta. Dugogodišnji ugovori i obaveze omogućuju nam stabilnu isporuku izuzetno kvalitetne, sigurne ambalaže u kojoj naši proizvodi izgledaju konkretno te ulijevaju povjerenje potrošačima.
Što se tiče sirovina, situacija je vrlo slična. Provjereni europski dobavljači, strogi certifikati, dugogodišnja suradnja – to je jedini način kako možemo doskočiti defekturama, dugim rokovima isporuke i inflaciji. Ipak, koncentriranje na pronalaženje kvalitetnih partnera unutar EU zone daje nam veću fleksibilnost i u inoviranju, ali i u planiranju.
Melemov portfelj je izuzetno kompleksan – to više nije samo ‘mast’ i balzam za usne, nego cijeli niz proizvoda za njegu ‘od glave do pete’. Upravo predstavljate nove Intima proizvode, što je još u pripremi?
U tijeku je ružičasti listopad, mjesec ženskog zdravlja – idealno razdoblje za predstavljanje noviteta koji su potrebni za održavanje higijene i zdravlja. Naš Intima gel Dragocjena ulja već je prisutan na tržištu više od pet godina, bio je potpuno nezamjetan te u njega nismo posebno ulagali. No njegovi rezultati su iz mjeseca u mjesec bili sjajni te smo ga identificirali kao potencijal za razvoj unutar kategorije. Obukli smo ga u novu, praktičniju i atraktivniju ambalažu te mu pridružili još jedan novitet – Herba Intima gel na bazi sedam biljnih ekstrakata.
S ovim projektom otvaramo zadnji kvartal, koji je uvijek izuzetno izdašan jer je ipak riječ o prihodovno najsnažnijem razdoblju u godini. Ujedno, zadnji kvartal je idealan za predstavljanje bogatih, njegujućih Melemovih projekata jer je zima nemilosrdna prema koži. Pripremili smo novitete u kategoriji tuširanja, njege usana, Baby kategoriji, ali smo i spremni za neke potpuno nove kategorije. Pozorno pratite police!
Melem ovu godinu uspješno privodi kraju – koje su Vaše želje za sljedeću?
Stabilizacija geopolitičkih kretanja, sunčana i uspješna turistička sezona u Hrvatskoj te osobno zadovoljstvo svih kolega s kojima surađujem. Neka se sve tri ostvare u 2026. godini i bit će više nego dobra!






















