
Osvježivači prostora ostaju jedna od najdinamičnijih kategorija u segmentu kućne njege jer izravno odgovaraju na potrebu potrošača za ugodnim, čistim i personaliziranim okruženjem. Uz relativno pristupačnu cijenu i jednostavnu primjenu, pružaju trenutačan učinak i visoku percipiranu vrijednost.
Tržište proizvoda za osvježavanje zraka u Hrvatskoj bilježi rast popularnosti automatskih osvježivača prostora jer potrošači sve više traže praktična, beskontaktna rješenja za održavanje ugodnog kućnog okruženja, pokazuju podaci istraživačke agencije Euromonitor International.
Ovi automatski uređaji, koji otpuštaju miris u unaprijed određenim vremenskim intervalima, sve su češći izbor zbog jednostavne upotrebe i ujednačenog učinka. Kako bi zadržali interes potrošača i potaknuli ponovnu kupnju, brendovi uvode sezonske i ‘mood’ mirise, poput svježih proljetnih cvjetnih nota, toplih jesenskih začina ili osvježavajućih citrusa, usklađujući ponudu s promjenama godišnjih doba i različitim atmosferama.
U FOKUSU ESTETIKA I FUNKCIONALNOST
Proizvođači sve više nastoje objediniti funkcionalnost i estetiku u kategoriji osvježivača prostora. Potrošači više ne traže samo učinkovite proizvode, već i one koji se skladno uklapaju u uređenje doma i doprinose ukupnom dojmu životnog prostora. Kao odgovor na takve zahtjeve, brendovi nude rješenja vizualno privlačnog dizajna, s elegantnim, modernim završnim obradama i stiliziranom, minimalističkom ambalažom.
Bilo da je riječ o profinjenim difuzorima, estetski oblikovanim svijećama ili diskretnim, ali vizualno sofisticiranim automatskim raspršivačima, naglasak je na proizvodima koji istodobno služe kao osvježivači prostora i dekorativni elementi. Ovaj trend potaknut je sve izraženijom željom potrošača za kućnim proizvodima koji ne samo da dobro funkcioniraju, već i podižu vizualnu vrijednost interijera.
NOVE VIŠEFUNKCIONALNE KOMBINACIJE
Kategorija proizvoda za osvježavanje zraka bilježi pomak prema višefunkcionalnosti, s obzirom na to da potrošači traže rješenja koja nude više od samog ugodnog mirisa. Sve se češće razvijaju proizvodi koji istovremeno osvježavaju prostor, neutraliziraju neugodne mirise i nude dodatne benefite, poput parfimiranja rublja, otkrivaju analitičari Euromonitor Internationala.

Ovakvo objedinjavanje funkcija odgovor je na rastuću potrebu za praktičnošću i učinkovitošću u svakodnevnim kućanskim rutinama. Mirisni sprejevi i difuzori sve češće koriste napredne tehnologije za neutralizaciju mirisa, uz zadržavanje mirisnih nota pogodnih i za osvježavanje tkanina. Rješenja namijenjena njezi rublja, poput kombinacije osvježivača zraka i sprejeva za ormare, također dobivaju na popularnosti jer potrošačima nude svestrane proizvode koji povezuju kućnu njegu s osobnom njegom.
VIŠESTRUKI BENEFITI KORIŠTENJA
Osvježivači prostora popularni su jer odgovaraju konkretnoj svakodnevnoj potrebi potrošača – stvaranju ugodnog, čistog i personaliziranog životnog ili radnog okruženja uz malo truda i relativno nisku cijenu.
Njihova popularnost temelji se na nekoliko ključnih razloga:
1. Trenutni osjećaj čistoće i ugode Mirisi imaju snažan psihološki učinak. Osvježivači prostora brzo neutraliziraju neugodne mirise (kuhanje, kućni ljubimci, dim), stvaraju dojam svježine i urednosti te poboljšavaju ukupni doživljaj prostora bez velikih promjena.
2. Utjecaj na raspoloženje i emocije Potrošači sve više koriste mirise za opuštanje (lavanda, vanilija), energiju i fokus (citrusi, eukaliptus) i stvaranje blagdanskog ili sezonskog ugođaja. Također, miris postaje dio ‘emocionalnog dizajna’ doma.
3. Praktičnost i jednostavna primjena Moderni osvježivači (automatski raspršivači, električni difuzori) rade samostalno, zahtijevaju minimalno održavanje i osiguravaju trajan i ujednačen miris, što je osobito važno u ubrzanom životnom ritmu.
4. Personalizacija doma
Kako se dom doživljava kao produžetak osobnosti, miris pomaže u izražavanju stila i identiteta, nadopunjuje uređenje interijera i omogućuje prilagodbu ambijenta prema raspoloženju ili prigodi.
5. Širenje u druge kategorije Osvježivači više nisu samo ‘za zrak’, nego se koriste u kupaonicama, automobilima i ormarima, povezuju se s njegom rublja i tkanina te ulaze u segment luksuza (svijeće, premium difuzori).
6. Dobra vrijednost za novac U usporedbi s drugim ‘home care’ proizvodima cjenovno su pristupačni, često su dio promocija ponuda i imaju visoku percipiranu vrijednost.
7. Promjene životnih navika Više vremena provodimo kod kuće (više se radi od kuće, manje se putuje) pa raste potreba za ugodnim ambijentom te potrošači više ulažu u male luksuze za dom.




















