U fokusu: Slane grickalice i snackovi

Svi segmenti unutar kategorije bilježe vrijednosni i količinski rast prodaje

Vodeća tri proizvođača u 2024. godini zastupala su 20,2% količinske prodaje u cjelokupnoj kategoriji slanih grickalica, a abecednim redoslijedom oni su Intersnack, Pepsico i Štark

Analizira: Lucija Bundalo, Customer Support Executive, NielsenIQ

Kategorija slanih grickalica prema NielsenIQ klasifikaciji obuhvaća čips od krumpira (uključujući i onaj u obliku štapića) i čips od kukuruza (uključujući tortilje), kukuruzni snack flips, krekere, kokice, štapiće, perece, krušne štapiće, bruschette te kokice. U 2024. godini, kategorija slanih grickalica bilježi rast vrijednosne prodaje od 9,6% te rast količinske prodaje od 3,5% u odnosu na prethodnu godinu. Pritom svi segmenti unutar kategorije bilježe vrijednosni i količinski rast prodaje.

Najveći količinski udio u kategoriji slanih grickalica nosi segment čips i tortilja čips s 35,5% količinskog udjela. Krekeri čine 21,9% udjela, kukuruzni snack flips 19,1%, nakon čega slijede grickalice i pereci sa 16% količinskog udjela u kategoriji. Najmanji su segment kokice sa 7,5% udjela.

Promatrajući aspekt mjesta prodaje, 69,1% ukupne količinske prodaje kategorije slanih grickalica ostvaruje se kroz moderne formate (hipermarketi, supermarketi, diskonteri), dok se 27,5% prodaje ostvaruje kroz tradicionalne formate velikih, srednjih i malih trgovina mješovitom robom s drogerijama.

Kroz ’convenience’ kanal (kiosci i benzinske postaje) se proda 3,4% ukupne količinske prodaje kategorije. U 2024. godini vodeća tri proizvođača zastupala su 20,2% količinske prodaje u cjelokupnoj kategoriji slanih grickalica. Abecednim redoslijedom oni su Intersnack, Pepsico i Štark. Također treba naglasiti bitan značaj prodaje privatne robne marke za ovu kategoriju.