Više od 1650 prodavaonica diljem Hrvatske u kampanji protiv maloljetničke konzumacije alkohola

Foto: HGK

U više od 1650 prodavaonica diljem Hrvatske postavljeni su informativni materijali o zabrani prodaje alkohola maloljetnicima. Riječ je o društveno odgovornoj kampanji „Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne“, koju provodi Grupacija proizvođača piva Hrvatske gospodarske komore u suradnji s trgovačkim lancima, među kojima su Kaufland, Konzum, METRO, SPAR i Studenac.

„Kampanju ‘Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne’ provodimo još od 2015. godine kako bismo dali svoj doprinos u sprječavanju maloljetničke konzumacije alkohola. Zagovaramo dosljednu primjenu zakona u tom pogledu, provodimo istraživanja s mladima i odraslima te stvaramo višerazinska partnerstva kako bismo dosegnuli što veći broj ljudi, osobito roditelja i maloljetnika. Ove se godine fokusiramo na izazove adolescencije i predstavljamo različite navike koje su svojstvene mladima, poput izražavanja jedinstvenim stilom ili strasti prema glazbi, ali i naglašavamo važnost razlikovanja bezazlenih navika od onih koje mogu imati ozbiljne posljedice – poput maloljetničke konzumacije alkohola“, istaknula je Diana Jokić, predsjednica PR odbora Grupacije proizvođača piva Hrvatske gospodarske komore.

Više o ovoj temi moguće je pronaći na novoj, osvježenoj internetskoj stranici ukljucisavjest.hr na kojoj se nalaze smjernice koje pomažu u odgoju mladih, pokazuju kako otvoreno razgovarati s njima i izgraditi odnos temeljen na povjerenju. Sadržaj stranice nastao je u suradnji sa socijalnom pedagoginjom Sonjom Jarebicom iz udruge „Ti si OK“, koja je istaknula da tijekom adolescencije odrasli moraju imati razumijevanja za specifična ponašanja mladih.  

„Roditelji ponekad neka tipična ponašanja tinejdžera pogrešno tumače kao problematična, iako su ona dio normalnog razvoja – poput dugotrajnog slušanja glazbe, maštanja ili  izbjegavanja kućnih obveza. Takve navike i ponašanja zaslužuju razumijevanje jer u toj dobi djeca često nemaju razvijene radne navike i nisu dosljedni – to je proces koji se uči. No, prema maloljetničkoj konzumaciji alkohola moramo imati nultu toleranciju jer ozbiljno ugrožava psihofizičko zdravlje djece“, napomenula je Sonja Jarebica.

Kampanji se i ove godine pridružio sociolog Bruno Šimleša koji će na svojim društvenim mrežama tijekom listopada i studenog govoriti o svome iskustvu odgajanja tinejdžerice kako bi roditeljima olakšao razdoblje adolescencije koje je često popraćeno nerazumijevanjem u odnosima roditelja i djece. „Najvažnije je slušati dijete, i to u vezi svega što im je važno. Tako izrazito povećamo šanse da i oni nas čuju oko nečega što je doista važno, a maloljetnička konzumacija alkohola sigurno spada u tu kategoriju“, istaknuo je.

Kampanja „Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne“ provodi se već cijelo desetljeće i odraz je sustavnih napora kojima Grupacija proizvođača piva Hrvatske gospodarske komore  želi doprinijeti u sprječavanju maloljetničke konzumacije alkohola. U sklopu kampanje Grupacija nastoji potaknuti trgovce na odgovornu primjenu zakona u ovome području, osnažiti roditelje i osvijestiti javnost da je potreban zajednički pristup u rješavanju ovog problema.