IZTL: Praktičnost dolaska te veliki broj akcija i sniženja glavni motivi posjećenosti lanaca

Na drugome mjestu su općenito niža razina osnovnih cijena i širina asortimana, a nešto manje su za odabir najčešće posjećenog trgovačkog lanca važni kvaliteta trgovačkih marki, ponuda svježeg voća i povrća te loyalty program

Pripremila: Višnja Štimac, Project Manager, Hendal

Rezultati za posjećenost pojedinog trgovačkog lanca pokazuju da je najveći broj kupaca u posljednja tri mjeseca posjetio Lidl (81,4%) i Konzum (74,5%), nešto manji udio posjetio je Kaufland (62,4%) dok je Plodine posjetilo nešto više od polovine kupaca (56,1%). Podjednak broj je posjetio Spar (44,1%) i Interspar (43,5%), a slijede Eurospin (30,7%) i Studenac (28,3%). Nešto više od petine kupaca posjetilo je Tommy dok je oko 15% posjetilo NTL i KTC.

Vezano za mjesto najčešće kupnje, Lidl, Konzum te Kaufland su najčešće posjećeni lanci. Manje od 10% kupaca najčešće posjećuje ostale lance. Također smo ispitali motive kupnje u najčešće posjećenom trgovačkom lancu.

Glavni motivi se odnose na praktičnost dolaska, ali i veliki broj akcija i sniženja; što ukazuje na to da je za odabir najčešće posjećenog trgovačkog lanca, uz blizinu lokacije, podjednako bitna i ‘ponuda’ akcijskih cijena. Na drugome mjestu su općenito niža razina osnovnih cijena i širina asortimana.

Nešto manje su za odabir najčešće posjećenog trgovačkog lanca važni kvaliteta trgovačkih marki, ponuda svježeg voća i povrća te loyalty program. Najmanje se navodi ponuda svježeg mesa i pekarskih proizvoda.

Agencija Hendal kontinuirano provodi istraživanje zadovoljstva trgovačkim lancima na nacionalno reprezentativnom uzorku. U siječnju 2025. ukupan postignuti uzorak obuhvaća 500 građana starijih od 16 godina. Zbog obuhvata cjelokupnog teritorija, podaci o posjećenosti pojedinih lanaca koji nisu prisutni u svim regijama, mogu biti niži.